Ο Απόλυτος οδηγός για SEO είναι ένα εγχειρίδιο που έχουμε φτιάξει ώστε να σε βοηθήσει να απαντήσεις όλες τις Κύριες ερωτήσεις που έχεις. Να ξέρεις, ότι η βελτιστοποίηση της Ιστοσελίδας ή του E-shop σου για την Google είναι μια απαιτητική εργασία που περιλαμβάνει πάρα πολλούς παράγοντες που αλλάζουν συνέχεια.
Πρίν ξεκινήσουμε να σου πώ πως κανείς Δεν γίνεται να τα ξέρει όλα, μόνο η Google.
Τι είναι το SEO;
Το SEO ή Search Engine Optimization είναι το σύνολο ενεργειών που στοχεύουν στη βελτίωση της κατάταξης ενός website στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως της Google, Baidu, Yandex. Ο απόλυτος στόχος του SEO είναι να βγεις Πρώτος στα Αποτελέσματα.
Τι θα κερδίσεις όμως με το SEO; Όπως και με όλες τις άλλες ενέργειες Marketing θα κερδίσεις την Αύξηση της Προβολής της επιχείρησής σου. Δηλαδή, περισσότερη Κίνηση (Traffic) και Κλικ (Click) του website σου ή του E-shop σου και κατ' επέκταση περισσότερες Πωλήσεις.
Αποδοτική θεωρείται μια SEO Στρατηγική που μετράει όχι μόνο την Αύξηση της Κίνησης του site σου αλλά και την Ποιότητα και Σχετικότητα της Κίνησης. (δηλαδή αν αυτός που μπήκε στο site σου είναι εν δυνάμει πελάτης σου ή όχι)
Και ακόμα πιο αποδοτική όταν μετράει την άνοδο στον Τζίρο σου.
Αξίζει να κάνω SEO το 2024;
Ναί, τo SEO αξίζει τον κόπο πέρα από κάθε άλλη τακτική Marketing για το 2024. Είτε έχεις μικρή είτε μεγάλη επιχείρηση θα σε βοηθήσει να προσελκύσεις περισσότερους πελάτες. Τα Αποτελέσματά του είναι σχεδόν Μόνιμα (μέχρι να βρεθεί ο καλύτερός σου) και αυξάνει την Συνέπεια του Brand σου. Δείχνει οτι ήρθες για μείνεις.
Από τεχνική άποψη το SEO του 2024 δεν έχει καμία σχέση με το SEO πριν 5 χρόνια, πόσο μάλλον 10 και πίσω.
Είναι πολύ πιο εξελιγμένο και δεν αρκούν μόνο τα Backlinks για να βγεις στην πρώτη Σελίδα (αυτό που έκαναν οι Παλιοί μαστοραίοι 😛)
Μαζικές τεχνικές (πολλά backlinks) και πολλά Keywords (Keyword Staffing) το 2024 μπορεί να σε οδηγήσουν από ένα απλό block μέχρι και διαγραφή της Σελίδας σου από την Google.
Στην Cosmolink παρέχουμε ROI-focused στρατηγική SEO που στοχεύει στην επιστροφή της επένδυσής σου πολλαπλά συνδιάζοντας Όλες τις κατηγορίες του SEO ανάλογα τις ανάγκες και το budget σου.
Σε πόσο Χρόνο θα δω Αποτελέσματα στο SEO;
Ο χρόνος για να δεις αποτελέσματα διαφέρει ανάλογα το industry, τον ανταγωνισμό σου και την δυσκολία της Λέξης Κλειδί. Τα πρώτα αποτελέσματα θα τα εμφανιστούν από 3 εώς 6 μήνες. Σε πολύ ανταγωνιστικούς κλάδους μπορεί να φτάσει και 12+ μήνες μέχρι να δεις σημαντική άνοδο στο Traffic.
Βέβαια, σε συγκεκριμένες Λέξεις - Κλειδιά με χαμηλό volume μπορείς να βγείς και σε 2 μέρες Πρώτος, αλλά αυτό δεν θα λέει κάτι για την Τσέπη σου (εκτός βέβαια από κάποιες περιπτώσεις). Η Συνέπεια που πρέπει να έχεις και ο αριθμός από Featured Snippets που σου έχει δώσει η Google συντομεύουν τον χρόνο.
Το search engine optimization είναι Μαραθώνιος.
Πόσο Κοστίζει το SEO;
Το κόστος του SEO στην Ελλάδα κυμαίνεται από 400 € μέχρι 1500 € το μήνα σε Εταιρίες marketing και freelancers. Σε εξειδικευμένες Εταιρίες SEO και στο Εξωτερικό το αντίστοιχο κόστος ξεκινάει από 1000 € και φτάνει αρκετές χιλιάδες. Τέλος υπάρχουν υπηρεσίες SEO που γίνονται και χρεώνονται 1 φορά.
Γενικοί Κανόνες:
- Γρήγορα αποτελέσματα στο SEO = Μεγάλο Κόστος.
- Πολύ Χαμηλό Κόστος = Πολύ αργά αποτελέσματα ή και Καθόλου.
Μία καλή συνεργασία στο SEO ξεκινάει με ένα normal Κόστος με normal Αποτελέσματα και αν όλα πάνε καλά τότε ξεκινάς τον Μαραθώνιο.
Μπορείς να διαβάσεις Αναλυτικά εδώ το ποιό είναι το Κόστος του SEO.
Πώς κάνω SEO Μόνος μου;
Για να ξεκινήσεις να κάνεις SEO μόνος σου πρέπει να διαβάζεις. Θέλει πάρα πολύ διάβασμα, δοκιμή και ξανά δοκιμή και διαρκή Ενημέρωση. Τεχνικές δυσκολίες στις περισσότερες κατηγορίες του Δεν έχει (εκτός π.χ. από το Technical SEO που χρειάζεται γνώσεις development).
Μπορείς να ξεκινήσεις Σήμερα να εφαρμόζεις τεχνικές Βελτιστοποίησης.
Αλλά για να μπορέσει η εργασία σου να έχει Επιδραστικότητα στο Traffic και στις Πωλήσεις, πρέπει να διαβάζεις πολύ και να έχεις δοκιμάσει αρκετά.
Γιατί στο λέω αυτό;
Παρακάτω θα διαβάσεις τους 26 Παράγοντες Κατάταξης της Google.
Το να εφαρμοστούν με την σωστή τεχνική για τον κάθε έναν διαφέρει.
Και διαφέρει γιατί δεν υπάρχει κάποιος standard τρόπος εφαρμογής, αλλά Δοκιμή στην Πράξη. Η πράξη θα σου δώσει την Εμπειρία για να βρεις την δική σου Τεχνική. Μόνο η πράξη μπορεί να σου πει πως να κάνεις SEO μόνος σου.
Ξεκίνα σήμερα ώστε κερδίσεις την Εμπειρία του Αύριο και Διάβαζε.
4 Πρακτικά Βήματα για να ξεκινήσεις SEO Σήμερα
- Βρες τα Εργαλεία SEO που σου Ταιριάζουν και μάθε να τα χρησιμοποιείς για να δεις τον Ανταγωνισμό σου
- Φτιάξε μια ολοκληρωμένη Στρατηγική με Λέξεις-Κλειδιά γύρω από το Αντικείμενό σου (TIP: Όσο πιο εξειδικευμένος γίνεις τόσο το καλύτερο)
- Γράψε ποιοτικές πληροφορίες στο site σου Βασισμένες στην Πρόθεση του Χρήστη (Ψάχνει Πληροφορίες, Ενδιαφέρεται να Αγοράσει, Ψάχνει να Πλοηγηθεί, Είναι έτοιμος να Αγοράσει)
- Εφάρμοσε Πρακτικές για on-page Βελτιστοποίηση στην Ιστοσελίδα σου με Κυριότερη τα Internel Links (εσωτερικά links)
Εργαλεία SEO
Τα Εργαλεία είναι βασικά για να ξεκινήσεις την πρώτη σου SEO εκστρατεία.
Πρέπει να ξέρεις που βρίσκεται το website σου στο Τώρα και Που θες να πάει.
Μπορεί τα Εργαλεία να μην κάνουν το Μάστορα αλλά σίγουρα βοηθάνε.
Υπάρχουν Προγράμματα για SEO Δωρεάν και με Πληρωμή.
Αν κατανοήσεις Τι είναι το SEO και Πως δουλεύει και με τα Δωρεάν Εργαλεία μπορείς να κάνεις την Δουλειά σου και με το παραπάνω.
Τα Πληρωμένα software βέβαια υπάρχουν για να σου κάνουν ακόμα πιο εύκολη την ζωή και να σου γλιτώσουν χρόνο, εσύ διαλέγεις.
7 Δωρεάν Εργαλεία SEO
Αν δεν σε καλύπτουν τα 7 μπορείς να δεις Όλα τα Δωρεάν Εργαλεία για SEO. Προς το παρόν, πάμε να δούμε τα 7 καλύτερα.
Google Search Console
Το Search Console είναι το Κυριότερο Εργαλείο για SEO της Google για να δεις την Αρχική σου Θέση και να βάλεις τα πρώτα Milestones.
Στο Performance εμφανίζονται μετρήσεις σχετικά με την οργανική επισκεψιμότητα (organic Traffic) της Σελίδας σου.
Παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με τα κλικ (click), τις εμφανίσεις (impressions), την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (average CTR) και τη μέση κατάταξη λέξεων-κλειδιών (Average position).
Το σημαντικότερο Χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα που σου δίνει να ανακαλύψεις τα 404 error. Δηλαδή, που Θέλουν να πάνε οι Χρήστες σου αλλά τελικά ΔΕΝ πάνε.
Ακόμα μπορείς να δεις και να ελέγξεις για προβλήματα στο Αρχείο robot.txt, στο Sitemap καθώς και να ελέγξεις τις Σελίδες σου αν έχουν Διπλότυπο Περιεχόμενο (Duplicate) ή σε απλά ελληνικά Αντιγραμμένο.
PageSpeed Insights
Το PageSpeed για τους Αρχάριους στο SEO είναι το Εργαλείο της Google για να ελέγξεις την Ταχύτητα του Site σου. Για τους Προχωρημένους στο SEO είναι ένα Σημαντικό εργαλείο που Δίνει πληροφορίες για το Πώς να βελτιώσουν τον κώδικα ενός Ιστότοπου, τις Εικόνες, τα JavaScript και πολλά ακόμα.
Παίξε μαζί του, δοκίμασε την Ιστοσελίδα της Cosmolink και πάρε μια γεύση γιατί ξεχωρίζουμε, αλλά και γιατί ξεχωρίζουν οι Πελάτες μας.
Google Keyword Planner
Το Keyword Planner είναι άλλο ένα από τα Δωρεάν Εργαλεία SEO της Google.
Ο σκοπός του είναι να βρίσκεις τις Λέξεις Κλειδιά (Keywords) που θα προβληθείς. Το ίδιο πρόγραμμα χρησιμοποιείται και για να κάνεις διαφημίσεις Google Ads.
Μπορείς να δεις Λέξεις Κλειδιά ανάλογα την Περιοχή, την Γλώσσα, να αποκλείσεις Λέξεις Κλειδιά και πολλά ακόμα.
Εναλλακτική του Google Keyword Planner είναι το AHREF: Free Keyword Generator με κύριο Πλεονέκτημα ότι τα λέει πιο Κατανοητά για Αρχάριους.
Zadro: SEO Auditor
Το Zadro είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για Αρχάριους που δείχνει πληροφορίες για το On-Page SEO σου και αν πληροίς τα βασικά.
Ελέγχει μεταξύ άλλων τα Graphs στα Social Media, το Accessibility καθώς και παρέχει μία βασική Meta Analysis.
Siteliner
Το Siteliner είναι από τα σημαντικότερα Δωρεάν Εργαλεία για SEO, χρησιμοποιησέ το για να μάθεις αν το Περιεχόμενό σου είναι Πρωτότυπο ή Αντιγραμμένο.
Το content είναι ο Νο1 Παράγοντας Κατάταξης της Google. Be Authentic!
SEOMATOR
Το SEOMATOR είναι ακόμα ένα online software σαν το Zadro αλλά ακόμα πιο Αναλυτικό για όλες τις Κατηγορίες του Search Engine Optimization.
Broken Link Checker
Το broken link checker είναι αυτό που λέει το όνομά του, ελέγχει το site σου για broken links και βοηθάει τρομερά ειδικά αν είσαι προχωρημένος.
Τα Καλύτερα Εργαλεία SEO με Πληρωμή
Παρακάτω θα παρουσιάσουμε τα καλύτερα εργαλεία SEO με πληρωμή και μια μικρή περιγραφή για το πού χρησιμεύει γενικά το κάθε ένα. Όποιο πρόγραμμα και αν διαλέξεις, θα σε βοηθήσει αρκετά στην υλοποίηση της SEO στρατηγικής σου.
AHREF
Τιμή: από 89 € / μήνα
Το Δεύτερο Καλύτερο Εργαλείο για Αρχάριους
SEMRUSH
Τιμή: από $129.95 / μήνα
Το Καλύτερο Εργαλείο για Αρχάριους λίγο πιο ακριβό από το AHREF
MOZ PRO
Τιμή: από $99 / μήνα
Ξεχωρίζει για την Απλότητά του
Majestic
Τιμή: από 46.99 € / μήνα
Το οικονομικότερο Εργαλείο
Screaming Frog SEO Spider
Τιμή: 239.00 € / χρόνο
Το καλύτερο Εργαλείο για Προχωρημένους
Υπηρεσίες του SEO
Οι κύριες υπηρεσίες του SEO είναι η SEO Audit Ανάλυση, Keyword Research, On-Page Optimization, Technical SEO, content optimization, link-building, Local SEO, Ecommerce SEO, τα Monthly Report και τα Updates.
Πάμε να δούμε όλες τις Υπηρεσίες του search engine optimization για να φτιάξεις την τέλεια Στρατηγική.
Η Μέγιστη Απόδοση μιας Στρατηγικής SEO εξαρτάται από τον καλό σχεδιασμό, τα σωστά εργαλεία και την εύρυθμη εφαρμογή όλων των επιμέρους Υπηρεσιών.
SEO Audit – Ανάλυση
Μια Ανάλυση SEO (SEO Audit) στην Ιστοσελίδα σου θα σου δώσει όλα τα δεδομένα για το που Βρίσκεσαι, τι Έχεις και τι χρειάζεται να Βελτιώσεις.
Οι αρχικές παράμετροι που παίρνουμε δεδομένα είναι οι εξής:
- DA (Domain Authority)
- PA (Page Authority)
- Έλεγχος του Sitemap και του robots.txt
- Backlinks (Domain Rating, Number of Backlinks)
- Ανάλυση Λέξεων Κλειδιών (στο Περιεχόμενο, στα URL)
- Ανάλυση του UI/UX του Ιστότοπού σας
- Mobile και Desktop Speed
- Ανάλυση της Ποιότητας των Social Media
Στόχος μας είναι να σου δείξουμε που βρίσκεσαι σε κάθε Στάδιο.
Γνωρίζοντας την Αρχική Θέση και τα Νούμερα μπορείς να βλέπεις ποσοτικά και ποιοτικά την βελτίωση.
Keyword Research
Στόχος μας με την Εύρεση των κατάλληλων Λέξεων Κλειδιών είναι να βρούμε την Πρόθεση των πελατών σου και να τους φέρουμε σε εσένα.
Πως Βρίσκω Λέξεις Κλειδιά;
- Να καταλάβεις το Κοινό σου και που Απευθύνεσαι
- Να φτιάξεις έναν Χάρτη με τις Κύριες Κατηγορίες - Λέξεις Κλειδιά
- Με τις Υποκατηγορίες των Λέξεων
- Να περιλαμβάνεις Long-Tail Keywords και LSI (latent semantic indexing)
On-Page Optimization
Το on-page optimization είναι η βελτιστοποίηση που γίνεται μέσα σε κάθε σελίδα του site σου με σκοπό την άνοδο στην Κατάταξη της Google.
Τι περιλαμβάνει το On-page SEO;
- Title Tags: Το ιδανικό μέγεθος Τίτλου είναι 50 με 60 Χαρακτήρες.
- Meta Description: Το ιδανικό μέγεθος Περιγραφής για είναι 50 με 160 Χαρακτήρες.
- Σωστή Δομή URL: Κράτα τα URL μικρά, και πρόσθεσε την Κύρια Λέξη Κλειδί της Σελίδας σου.
- Header Tags: Τα Header Tags είναι το H1, H2, H3, H4, H5, H6 και πρέπει να τα χρησιμοποιείς με τη σωστή σειρά.
- Βελτιστοποίηση Περιεχομένου: Το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς ενός site.
- Internal Links: Είναι τα links που συνδέουν μεταξύ τους τις εσωτερικές σελίδες μιας Ιστοσελίδας.
- Βελτιστοποίηση Εικόνων: Οι εικόνες κατατάσσονται στο περιεχόμενο και βελτιστοποιούνται όπως και τα video.
Technical SEO
Το Τεχνικό SEO (Technical SEO) αναφέρεται στη βελτιστοποίηση της υποδομής ενός Ιστοτόπου στον Κώδικα και σε τεχνικούς παράγοντες ώστε να έχει Καλύτερη Ανίχνευση από την Google.
Τι περιλαμβάνει το Technical SEO;
- Βελτιστοποίηση της Ταχύτητας
- Βελτιστοποίηση για Κινητά
- Πιστοποιητικό Ασφάλειας SSL
- XML Sitemap
- Structured data
- Hreflang
Mobile SEO
Το mobile SEO είναι μια κατηγορία του technical SEO που αφορά την Βελτίωση του website σου για Κινητά και Tablet. Η ομαλή λειτουργία του UX αλλά και η σωστή Χρήση CTA κουμπιών στο Κινητό μπορεί να αυξήσει τις προβολές της Επιχείρησής σου και τις θέσεις σου στην Google.
Content Optimization
Η βελτιστοποίηση του Περιεχομένου ή αλλιώς Content Optimization είναι ο Νο1 παράγοντας Κατάταξης της Google ειδικά μετά την αναβάθμιση του αλγορίθμου της Google SGE (Search Generative Experience).
Τι πρέπει να προσέξεις;
Το περιεχόμενό σου να είναι Πρωτότυπο και Σχετικό με το Site σου.
Για πιο προχωρημένους, να το αναβαθμίζεις συχνά, να περιέχει διαφορετικές μορφές Πληροφορίας (Video, Εικόνες, Podcast, Infographic) καθώς και να διαφέρει από τον ανταγωνισμό.
Μην κάνεις Περιεχόμενο απλά για να κάνεις.
Link-Building
Το Link-Building είναι η δημιουργία Συνδέσμων μεταξύ δύο Ιστοσελίδων και στην Cosmolink είναι στο αίμα μας. . Τα backlinks είναι παράγοντας Κατάταξης της Google και θα συνεχίσει να είναι.
Έχει εξελιχθεί σε Πάρα πολύ μεγάλο Βαθμό μέσα στα Χρόνια και πλέον Δεν αρκούν απλά τα links αλλά και η Ποιότητά τους, από πού τα πήρες, πώς τα πήρες (αν έχεις πληρώσει για να τα πάρεις ή χρησιμοποιείς PBN's) καθώς και το αν είναι από τον ίδιο Κλάδο.
Το Link-building είτε Κοστίζει Ακριβά, είτε Θέλει Χρόνο, ενδιάμεση επιλογή δεν υπάρχει. Όποιος σου πει το αντίθετο δεν Γνωρίζει αρκετά για Backlinks. Αν τον εμπιστεύεσαι Προχώρα μαζί του στις υπόλοιπες κατηγορίες του SEO.
Στην Δημιουργία συνδέσμων όμως δεν παίζουν ρόλο μόνο τα εξωτερικά link αλλά και τα εσωτερικά link. Για να καταλάβετε πόσο σημαντικά είναι τα εσωτερικά Links, σε πελάτη μας μόνο με το να διορθωθούν τα εσωτερικά Links αυξήθηκε το Traffic του κατά ~60%.
Local SEO
Το Τοπικό SEO (Local SEO) είναι η βελτιστοποίηση της επιχείρησής σου σε Τοπικό επίπεδο στην Google. Το προφίλ σου στο Google my Business και η δημιουργία Local citations είναι οι κυριότεροι παράγοντες που το επηρεάζουν.
Και εδώ έρχεται η Κλασική ερώτηση:
Γιατί να μην βελτιστοποιήσω το Google My Business μόνος μου;
Αν γνωρίζεις σε ποιες Λέξεις Κλειδιά να στοχεύσεις, και πως να Βελτιστοποιείς Περιεχόμενο θα φτάσεις το 100% αλλά αν και πάλι θες να φτιάξεις το GMB δωρεάν διάβασε Απόλυτος Οδηγός: Τι είναι το Google my Business 2024
E-commerce SEO
Το eCommerce SEO είναι η βελτιστοποίηση του e-shop σας σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά για μεγαλύτερη προβολή στις Μηχανές Αναζήτησης. Για ένα Ηλεκτρονικό Κατάστημα το search engine optimization είναι 100% απαραίτητο.
Περιλαμβάνει εκτός από όλες τις άλλες κατηγορίες βελτιστοποίησης που γίνονται σε ένα Ηλεκτρονικό Κατάστημα και το Product Feed Optimization καθώς και την διαχείριση των out-of-stock προϊόντων.
Monthly Report
Οι μηνιαίες αναφορές για να φτιάξεις την Τέλεια Στρατηγική SEO είναι Υποχρεωτικές. Είτε κάνεις SEO μόνος, είτε με Agency, είτε με Consultant τα Δεδομένα πρέπει να μιλάνε από μόνα τους και να ακολουθούν τα milestones.
Αν δεν εμπιστεύεσαι εύκολα δοκίμασε Ένα Μήνα με την Cosmolink και δες τη διαφορά. Ότι υποσχόμαστε το τηρούμε και πάντα το δείχνουμε με Αριθμούς.
SEO Updates
Όπως σου είπα και πιο πάνω το search engine optimization θέλει Διάβασμα.
Η Google ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ~1 φορά το Χρόνο αναβαθμίζει σημαντικά την μηχανή αναζήτησής της.
Τα σημαντικότερα Google Updates έχουν τα εξής ονόματα: Panda, Penguin, Hummingbird, Mobile, RankBrain, Medic και Bert.
26 Παράγοντες Κατάταξης της Google
Οι παρακάτω 26 Παράγοντες και η σειρά Κατάταξής τους βασίζεται σε Δεδομένα ανεξάρτητων Πηγών (εκτός Google) και Παίρνοντας υπόψιν τις απόψεις 1584 SEO Experts στο συγκεκριμένο Θέμα.
Γιατί γίνεται αυτό;
Γιατί προφανώς και δεν θα σου πει η Google το μυστικό συστατικό της Μηχανής Αναζήτησής της. Μπορείς βέβαια να διαβάσεις τι είναι o Navboost.
Πάμε όμως να Δούμε τι λένε οι Συνάδελφοι.
Πως θα βγώ στην πρώτη σελίδα της Google;
Πολλοί μας ρωτάτε πως θα βγώ στην πρώτη σελίδα της Google. Λοιπόν φίλε/ή μου η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη και απαιτεί αρκετό κόπο αν δεν είσαι Expert, αλλά σαν οδηγό έχε τα εξής παρακάτω.
- Ακολούθησε τα παραπάνω βήματα και επένδυσε στον Χρόνο.
- Φρόντισε την Κατασκευή της Ιστοσελίδας σου, είναι τα Θεμέλια.
- Δημιούργησε χρήσιμο Περιεχόμενο που στοχεύει στην Πρόθεση.
- Στόχευσε Long-tail Λέξεις Κλειδιά στην Αρχή.
- Προσπάθησε σε κάθε άρθρο σου να κερδίζεις πολλά Featured Snippets.
- Μην αμελείς το Google my Business και το Τοπικό SEO.
Το πρώτο Aποτέλεσμα στην Google παίρνει το ~8% όλων των Click.
Στην Cosmolink έχουμε καταφέρει να βγούμε και οι ίδιοι αλλά και οι Πελάτες μας στην Πρώτη σελίδα και μάλιστα με featured snippet σε αρκετές λέξεις κλειδιά τα τελευταία χρόνια.