Το call-to-action (CTA) είναι μια προτροπή για ενέργεια, συνήθως ένα κουμπί ή link σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να σε ελκύει να το πατήσεις. Θα δεις το CTA συχνά σε Ιστοσελίδες, blog, newsletter, διαφημίσεις και post στα social media. O τελικός στόχος του CTA είναι ο πελάτης να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία.
10 αποτελεσματικά παραδείγματα CTA:
- Αγόρασε τώρα
- Κλείσε Ραντεβού
- Δωρεάν Δοκιμή
- Κατέβασε το eBook
- Sign-up
- Subscribe
- Join us
- Κάνε share
- Προσθήκη στο καλάθι
- Download
Το τέλειο CTA για τον κάθε έναν είναι διαφορετικό. Ένα καλό CTA είναι αυτό που έχει δοκιμαστεί σε πολλά Α/Β tests, σχεδιάστηκε με τα τελευταία UI/UX trends και βλέπεις ότι έχει την καλύτερη απόδοση.
Εκτός από τις δοκιμές για να κατασταλάξεις στο δικό σου CTA, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιες δοκιμασμένες πρακτικές. Δες αν αποδίδουν στο δικό σου CTA και αν αυξάνουν το conversion rate σου.
10 tips για να φτιάξεις το τέλειο CTA
Διάβασε τα παρακάτω 10 tips που χρησιμοποιούμε στην Cosmolink για να φτιάξουμε το τέλειο CTA.
- Γράψε Μικρό κείμενο προτροπής.
- Χρησιμοποίησε Ρήματα που να δηλώνουν δράση.
Για παράδειγμα, «παράγγειλε τώρα», «παίξε», «κάνε εγγραφή». - Δημιούργησε αίσθημα επείγουσας ανάγκης.
Π.χ. «Ξεκίνα σήμερα», «Ανακάλυψε τώρα». - Χρησιμοποίησε Έντονα Χρώματα.
π.χ. κόκκινο, πράσινο ή μαύρο αλλά και οποιοδήποτε άλλο χρώμα κάνει αντίθεση και τραβάει τα βλέμματα. - Τοποθέτησε το CTA στο σωστό σημείο, συνήθως above the fold, στο κατάλληλο μέγεθος.
- Φρόντισε να είναι ξεκάθαρο τι κερδίζει ο επισκέπτης σου.
- Απέφυγε να πιέσεις τον πελάτη σου να αγοράσει (εκτός και αν είσαι e-shop), προσφέροντας κάτι με χαμηλό κίνδυνο.
- Σχεδίασε το CTA ώστε να τραβάει την προσοχή
- Χρησιμοποίησε την ψυχολογία ώστε το μάτι του χρήστη να οδηγεί στο CTA
- Μαζί με το CTA, πρόσφερε και κάτι αξίας.
Π.χ μια έκπτωση, δωρεάν περίοδο χρήσης ή κάποια προσφορά.
Τι τύποι CTA υπάρχουν;
Υπάρχουν διάφοροι τύποι CTA και σε όλους ο καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας είναι το copywriting. Παρακάτω γράφουμε 11 μορφές που μπορεί να έχει το call-to-action.
- Κουμπί π.χ. «Μάθε περισσότερα»
- Σύνδεσμος (link)
- Διαφημιστικό μήνυμα
- Εγγραφή σε Newsletter
- Εικόνα ή Βίντεο
- Popup ή Banner
- Ενέργειες σε Social Media π.χ «like»
- Φόρμα εγγραφής
- Push notifications
- QR codes
Που χρησιμοποιούνται τα CTA;
Ένα CTA μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια landing page, ένα website, στο email marketing, content marketing και στο direct marketing. Ο σκοπός χρήσης ενός CTA είναι να γίνει μία ενέργεια από τον χρήστη.
Γιατί χρησιμοποιούμε ένα CTA;
Ένα CTA χρησιμοποιείται για να γίνει μία ενέργεια. Η ενέργεια αυτή μπορεί να είναι μία από τις παρακάτω:
- Για Lead generation (απόκτηση εν δυνάμει πελατών)
- Για να μοιράσεις το περιεχόμενό σου στα social media
- Για να κλείσεις μια συμφωνία
- Για να «γαλουχήσεις» τους πελάτες σου
- Για να πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου
- Για να προωθήσεις ένα event
- Για να αυξήσεις τις εγγραφές των email στο newsletter σου
Συχνές Ερωτήσεις για τα CTA
Διάβασε παρακάτω μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις για τα Call-to-Action.
Πόσα CTA να χρησιμοποιήσω σε μια Landing Page;
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όσα CTA θες σε μια landing page αρκεί όλα να έχουν τον ίδιο στόχο μετρατροπών και πώλησης.
Ποιοί παράγοντες παίζουν ρόλο στην απόδοση ενός CTA;
Για να είναι ένα CTA αποδοτικό και να έχει μεγαλύτερο conversion παίζουν αρκετοί παράγοντες ρόλο. Οι κυριότεροι είναι οι παρακάτω.
- Χρώμα
- Γραμματοσειρά
- Κίνηση & Animations
- Φιλικό προς τα Κινητά (Responsive)
Ποιό χρώμα στο CTA έχει το μεγαλύτερο conversion;
Το χρώμα στο κουμπί CTA με το μεγαλύτερο conversion rate είναι το κόκκινο. Πρόσεξε βέβαια ότι δεν υπάρχει δεδομένη απάντηση μιας και η τέλεια απάντηση εξαρτάται από δοκιμές που πρέπει να κάνεις στο Brand και στο κοινό σου.
Οι συχνότερες επιλογές χρώματος για να προσελκύσεις πελάτες είναι:
- Κόκκινο
- Μπλε
- Κίτρινο
- Πράσινο
- Πορτοκαλί
- Ρόζ
- Μαύρο
Ποιό σχήμα σε κουμπιά CTA έχει μεγαλύτερο conversion;
Το οβάλ σχήμα στα κουμπιά CTA χωρίς γωνίες, με κυκλικές άκρες έχει το μεγαλύτερο μεγαλύτερο αριθμό μετατροπών (conversions).
Και η απάντηση εδώ εξαρτάται από το Brand σου, τις δοκιμές που έχεις κάνει και τους στόχους σου.
Πως χρησιμοποιώ τα CTA στα Social Media;
Για να χρησιμοποιήσεις τα CTA στα social media βέλτιστα πρέπει να εφαρμόσεις έναν συνδυασμό πληροφορίας, λύσης ενός προβλήματος και λέξεις προτροπής. Αλλά μην περιορίζεσαι, γίνε δημιουργικός και θα ξεχωρίσεις.
Facebook Ad CTA: παράδειγμα ClickUp
Ένα τέτοιο επιτυχημένο παράδειγμα ad CTA στο Facebook είναι το παράδειγμα της ClickUp. Τι το έκανε τόσο πετυχημένο;
- Το ίδιο copywriting στο κείμενο και το ίδιο στην πρώτη πρόταση του ad
- Συμπληρωματικό CTA που να εξηγεί και να δίνει μια έξτρα ώθηση
- Το «learn more» το οποίο σε προτρέπει αλλά δεν σε πιέζει να δράσεις
LinkedIn Ad CTA: παράδειγμα Google
Ακόμα ένα παράδειγμα LinkedIn ad CTA είναι το παράδειγμα της Google.
- Χαρακτηρίζεται από απλότητα, όπως και η μηχανή αναζήτησης
- Δεν χρησιμοποιεί καθόλου κουμπί (γι' αυτό την βάλαμε κιόλας)
Πως χρησιμοποιώ τα CTA στα e-mail;
Τα CTA χτησιμοποιούνται στα e-mail όπως και σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες χρησιμοποιώντας τα tips που γράψαμε. Για τα μηνύματα όμως σου έχουμε ακόμα τρία μυστικά για να αυξήσεις το click-through-rate (CTR) σου.
- Φρόντισε το κείμενο να είναι ενδιαφέρον και να λέει μια Ιστορία
- Δώσε κάτι πρώτα, γιατί "Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος"
- Τοποθέτησε το κουμπί προτροπής στο Κέντρο