Το E-E-A-T είναι τα αρχικά μίας δομής (framework) που χρησιμοποιεί η Google για να αξιολογεί την ποιότητα του περιεχομένου των Ιστοσελίδων. Τα αρχικά E-E-A-T σημαίνουν Experience (Εμπειρία), Expertise (Εξειδίκευση), Authoritativeness (Αυθεντία), and Trustworthiness (Αξιοπιστία). Έίναι από τους σημαντικότερους παράγοντες στο SEO ειδικά σε Ιστοσελίδες YMYL (Your Money Your Life).
Παρακάτω θα απαντήσουμε σε όλες τις ερωτήσεις σου γύρω από το E-E-A-T ώστε να θριαμβεύσεις στην δημιουργία περιεχομένου για το 2024.
Η ομάδα μας έχει εκτεταμένη εμπειρία στο SEO και κατ' επέκταση στο EEAT και το έχουμε εφαρμόσει σε πάνω από 100+ project σε Ελλάδα και Εξωτερικό με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Τι είναι το E-A-T στο SEO;
Το E-A-T είναι ένα ακρωνύμιο των λέξεων για την Εξειδίκευση (Expertise), Αυθεντία (Authoritativeness), και Αξιοπιστία (Trustworthiness). Αυτοί ήταν οι αρχικοί παράγοντες αξιολόγησης της ποιότητας ενός Ιστοτόπου πριν προστεθεί η Εμπειρία (Experience) τον Δεκέμβριο του 2022.
Ορισμός της Εμπειρίας στο SEO
Η εμπειρία ή αλλιώς experience είναι ο Χρόνος που έχεις αφιερώσει για να μάθεις ένα αντικείμενο. Η εμπειρία είναι αναντικατάστατη και μοναδική γιατί δηλώνει ότι κάτι το έχεις κάνει αμέτρητες φορές μέχρι να το τελειοποιήσεις. Πόσες ώρες έχεις αφιερώσει στην εφαρμογή του SEO;
Ορισμός της Ειδίκευσης στο SEO
Η ειδίκευση στο SEO ή αλλιώς expertise είναι η ακαδημαϊκή γνώση που έχεις για ένα συγκεκριμένο θέμα. Οι αξιολογητές της Google μετράνε την τεχνογνωσία σου και κατά πόσο μπορείς να μιλήσεις για ένα αντικείμενο σε βάθος και πιο βάθος είναι αυτό, στο περιεχόμενό σου.
Ορισμός της Αυθεντίας στο SEO
Η αυθεντία ή αλλιώς Authoritativeness είναι το επίπεδο γνώσεων και ελέγχου που κατέχει ένα πρόσωπο ή οργανισμός σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Η εγκυρότητα και το βάθος των γνώσεών σου μπορεί να κριθεί από την γνώμη τρίτων (αμερόληπτων) πηγών που αναφέρονται σε εσένα ή στην Σελίδα σου όπως της Wikipedia.
Ορισμός της Εμπιστοσύνης στο SEO
Η εμπιστοσύνη ή αλλιώς Trustworthiness στο SEO είναι ο βαθμός που οι χρήστες σου νιώθουν άνετα να συνδιαλλαγούν μαζί σου. Η αξιοπιστία κερδίζεται με διαφάνεια. Χρησιμοποίησε ίδιες πληροφορίες παντού και πρόσφερε ασφάλεια στους χρήστες σου και ξεκάθαρες Πολιτικές Προστασίας.
Τι είναι το YMYL (Your Money or Your Life) στο SEO;
Ο όρος YMYL στο SEO αναφέρεται σε Ιστοσελίδες που το περιεχόμενό τους μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην υγεία, την ευημερία, την ασφάλεια ή τα οικονομικά των χρηστών. Παραδείγματα περιεχομένου YMYL περιλαμβάνουν ιατρικές πληροφορίες, νομικές συμβουλές, οικονομικές συμβουλές και άλλα.
Εφάρμοσε τους κανόνες E-E-A-T και YMYL παντού στον Ιστοχώρο σου και θα δεις το περιεχόμενό σου να ανεβαίνει στην Google. Οι μηχανές αναζήτησης όπως και εσύ ψάχνουν και επιβραβεύουν το χρήσιμο, αξιόπιστο και ασφαλές περιεχόμενο.
Είναι το E-E-A-T παράγοντας κατάταξης;
Το E-E-A-T δεν είναι παράγοντας κατάταξης και δεν είναι αλγόριθμος. Επηρεάζει τον αλγόριθμο της Google παρόλα αυτά και μάλιστα πολύ δραστικά.
Το E-E-A-T είναι SEO trend για το 2024.
Έχουν οι Ιστοσελίδες βαθμολογία E-EAT;
Όχι, οι Ιστοσελίδες δεν έχουν βαθμολογία E-E-A-T. Η δομή λειτουργίας του E-E-A-T μετράει την ποιότητα και όχι κάποιο νούμερο. Οι αξιολογητές βέβαια βοηθούν τον αλγόριθμο της Google να σε βαθμολογήσει οπότε σου γυρνάει εμμέσως.
Ποιες ιστοσελίδες επηρεάζει το ΕEAT;
Όλες, ιδιαίτερα όμως τις Ιστοσελίδες που γράφουν πληροφορίες που θα επηρεάσουν καίρια την ζωή και τα οικονομικά σου. Δες τo σαν μια προσπάθεια της Google να σε προστατεύσει από κακόβουλα sites.
Πως εφαρμόζω το E-E-A-T στο Site μου;
Μπορείς να ξεκινήσεις με τις αρχικές οδηγίες εφαρμογής του E-E-A-T από την Google. Συνοπτικά, μίλα για αυτά που ξέρεις, παρουσίασε πηγές και δεδομένα, κάνε συνεργασίες στον κλάδο σου και παρουσίασέ τα όλα αυτά σε ένα ασφαλές και συνεπές στο διαδίκτυο website.
Πώς βάζω Εμπειρία σε μία Ιστοσελίδα;
Γράψε για αυτά που ξέρεις. Η εμπειρία δεν κρύβεται, το να ξέρεις πια είναι τα pain point της αγοράς σου είναι πάρα πολύ σημαντικό. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πραγματικά παραδείγματα και προσωπικές εμπειρίες. Να μιλάς για πολύ συγκεκριμένα πράγματα που λίγοι τα γνωρίζουν και θέλουν το χέρι του μάστορα.
Πως δείχνω την Τεχνογνωσία μου σε μία Ιστοσελίδα;
Η τεχνογνωσία παρουσιάζεται με δεδομένα επιστημονικού έργου. Παρουσίασε μελέτες και έγκυρες πηγές για αυτά που γράφεις και προσπάθησε να είσαι ακριβής βάση του ορισμού.
Πώς δείχνω την Αυθεντία μου σε ένα Site;
Η αυθεντία προβάλλεται από τα λόγια των συναδέλφων σου για εσένα και των πελατών σου. Εδώ βασίζονται και τα backlinks. Βέβαια μπορείς να δείξεις ότι είσαι master και να κερδίσεις την γνώμη των άλλων με πολύ καλύτερους τρόπους.
Εμείς χρησιμοποιούμε συνεργασίες, αναφορές από τα Social media και το YouTube και φυσικά Αξιολογήσεις.
Πώς δείχνω την Αξιοπιστία μου στην Google;
H Google ξέρει πότε είσαι αξιόπιστος ή για να το πω καλύτερο προσποιείται ότι ξέρει. Οι βασικές πληροφορίες που λαμβάνει είναι το τηλέφωνο, η διεύθυνση και γενικότερη συνέπεια της προβολής σου στο Internet. Ακόμα πρέπει να δει από εσένα ότι χρησιμοποιείς HTTPS και ότι προστατεύεις τα δεδομένα των χρηστών σου.