Στο παρακάτω απόλυτο οδηγό για Google ads για το 2024 θα μάθεις τις βασικές έννοιες των Google ads, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, πόσο κοστίζουν και πως στήνεις καμπάνιες στην Google αν είσαι αρχάριος. Φυσικά έχουμε και κάποια tips για advanced επίπεδο.
Η Cosmolink αναλαμβάνει τη διαχείριση των διαφημίσεών σας στην Google παράλληλα με το SEO. Στόχος μας είναι η μέγιστη απόδοση της επιχείρησής σου.
Τι είναι τα Google Ads;
Τα Google Ads (Adwords) είναι οι διαφημίσεις της Google. Το μοντέλο χρέωσής των google ads διαφημίσεων είναι PPC (Pay-per-click) και ανήκουν μαζί με το SEO στην ευρύτερη κατηγορία του SEM (Search Engine Marketing). Το κόστος των click υπολογίζεται με την μορφή δημοπρασίας και χρησιμοποιούνται από Ιστοσελίδες και e-shop με στόχο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Ποιοί τύποι καμπάνιας Google Ads υπάρχουν;
Υπάρχουν 6 τύποι / κατηγορίες Google ads για να προβάλεις την διαφημιστική καμπάνια σου.
- Google Search Ads
- Performance Max Ads
- Google Display Ads
- Google Shopping Ads
- Google Video Ads
- Google Demand Gen
Τι τύπος καμπάνιας Google Ad ταιριάζει στην επιχείρησή μου;
- Google Search Ads → Ταιριάζει σε όλες τις επιχειρήσεις και χρησιμοποιείτε για να προσελκύσει κοινό που αναζητά Ενεργά προϊόντα ή υπηρεσίες.
- Google Display Ads → Ιδανικό για επιχειρήσεις που θέλουν να αυξήσουν την προβολή του Brand τους αλλά και για re-targeting
- Google Video Ads → Ιδανικό για μεγάλες επιχειρήσεις που θέλουν να παρουσιαστούν δυναμικά στο κοινό π.χ. αυτοκινητοβιομηχανία, τεχνολογία
- Google App Ads → Φτιαγμένες για να προωθήσουν την εφαρμογή σου για περισσότερες λήψεις στο Google Play Store
- Google Shopping Ads → Διαφημίσεις για E-shop, λιανική και κάθε είδους eCommerce store
- Performance Max Ads → Χρησιμοποιεί AI για να επαναπροσδιορίζεται και βασίζεται στον επιχειρηματικό σας στόχο π.χ. αύξηση πωλήσεων, αύξηση leads
Πλεονεκτήματα των Google ads
Διάβασε 5 πλεονεκτήματα των Google ads και γιατί πρέπει να ξεκινήσεις αμέσως.
- Άμεσα Αποτελέσματα: Εμφανίζεστε στις πρώτες θέσεις της Google αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο της π.χ. YouTube και αυτό συνεπάγεται πολλά click και αρκετές πωλήσεις.
- Στοχευμένη Διαφήμιση: Προσαρμογή της προώθησης σας σε συγκεκριμένο κοινό βάσει τοποθεσίας, πρόθεσης αναζήτησης και δημογραφικών στοιχείων.
- Ευελιξία Προϋπολογισμού: Μπορείς να ελέγξεις το budget που ξοδεύεις ανά ημέρα.
- Μέτρηση Αποτελεσμάτων: Προηγμένα εργαλεία ανάλυσης και αναφοράς που επιτρέπουν την ακριβή μέτρηση της απόδοσης των διαφημίσεων και άμεση αναπροσαρμογής τους.
- Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης: Προηγμένη χρήση τεχνολογίας AI για τη βελτιστοποίηση των διαφημίσεων και τη μέγιστη επίδραση.
Μειονεκτήματα των Google ads
Μαζέψαμε 5 μειονεκτήματα των Google ads που πρέπει να έχετε στα υπ' όψιν πριν ξεκινήσετε να ξοδεύεται χρήματα σε διαφημίσεις.
- Υψηλό Κόστος: Επειδή οι sponsored θέσεις είναι με δημοπρασία στις δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά ο ανταγωνισμός μπορεί να αυξήσει σημαντικά το κόστος ανά κλικ.
- Προσωρινά αποτελέσματα: Μόλις σταματήσεις να πληρώνεις για Google Ads εξαφανίζεσαι από τις πρώτες θέσεις της Google, σε αντίθεση με το SEO.
- Γνώσεις Διαχείρισης: Απαιτείται να έχεις εξειδικευτεί στις διαφημίσεις και να γνωρίζεις από διάφορους κλάδους του online marketing για την αποτελεσματική ρύθμιση και βελτιστοποίηση της κάθε καμπάνιας.
- Γρήγορη Κατανάλωση Budget: Χωρίς σωστή διαχείριση ο προϋπολογισμός μπορεί να εξαντληθεί γρήγορα με λίγα ή μηδενικά αποτελέσματα.
- Δυσκολία στην Προσέγγιση Νέου Κοινού: Τα google ads στοχεύουν σε χρήστες που ήδη αναζητούν σχετικά προϊόντα ή υπηρεσίες, σε αντίθεση με το SEO.
Πόσο κοστίζουν τα Google Ads;
Το κόστος των Google Ads ορίζεται ως κόστος ανά κλικ (CPC) και κυμαίνεται από $1 έως $2 για Search Ads, λιγότερο από $1 για Display Ads και εξαρτάται από τον Κλάδο της επιχείρησής σου και τον ανταγωνισμό. Στην Ελλάδα το κόστος ξεκινάει από 0,05€ μέχρι και 10€ ανά click.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν το budget που βάλεις είναι 10€ ανά μέρα και το κόστος ανα click 0,2€ τότε θα παίρνεις 50 επισκέψεις ημερησίως στο site σου όσο τρέχει η διαφήμιση.
Ποιοί παράγοντες επηρεάζουν το Κόστος των Click (CPC);
Οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος των click (CPC) είναι οι παρακάτω:
- Ο ανταγωνισμός για τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύεις. Όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός, τόσο υψηλότερο θα είναι το CPC.
- Το διαθέσιμο budget φυσικά.
- Η γεωγραφική στόχευση παίζει τεράστιο ρόλο για να μην "ξοδεύεις" το budget σου άσκοπα.
- Ο τύπος της καμπάνιας παίζει ρόλο, άλλες έχουν χαμηλότερο κόστος ανά κλικ όπως π.χ. οι display ads και άλλες υψηλότερο π.χ. search ads
- Η ποιότητα της διαφήμισης σου (Quality Score) π.χ. το πόσο σχετική είναι η διαφήμιση με τη λέξη-κλειδί ή η ποιότητα της σελίδας προορισμού
Στήσιμο Λογαριασμού Google Ads
Δες το παρακάτω video για να δεις πως γίνεται ένα σωστό στήσιμο λογαριασμού στο Google ads αν είσαι Αρχάριος. Αλλά πρόσεξε οι διαφημίσεις στην Google δεν είναι κάτι που στήνεις και παρατάς, θέλουν διαρκή έλεγχο και χρόνο για να αποδώσουν.
4 setup Tips για Google Ads
Εδώ σου έχω 4 setup tips για προχωρημένους στο Google Ads.
- Κράτα υψηλό το Quality Score. Με ένα υψηλό δείκτη ποιότητας κερδίζεις:
- καλύτερη θέση από τον ανταγωνισμό
- μεγαλύτερο μερίδιο εμφάνισης (αν χρησιμοποιείς ως CTA τα sitelinks)
- μεγαλύτερη αναλογία εμφανίσεων προς κλικ
- και χαμηλότερο κόστος ανά κλικ
- Κάνε Α/Β testing στην Διαφήμιση που τρέχεις. Χρησιμοποίησε το Google Experiments για να πειραματιστείς με το copywriting, τις εικόνες και το κοινό στόχευσης.
- Μέτρα το conversion των λέξεων κλειδιών της καμπάνιας σου.
- Βελτιστοποίησε την Ιστοσελίδα σου και για τα Google Ads αλλά και για περισσότερες μετατροπές των επισκεπτών σε πελάτες.
PPC Google Ads με την Cosmolink
Αν ψάχνεις PPC Google Ads manager για να σου διαχειριστεί τα Account η Cosmolink έχει εξειδικευμένα άτομα που ασχολούνται μόνο με αυτό με μοναδικά αποτελέσματα.
- Πελάτης μας στην Κοσμητική Ιατρική με 16x ROAS
- Landing Page κατάφερε με 1030€ να βγάλει 16.500€ σε 1 μήνα
- E-shop με 9x ROAS σε πολύ ανταγωνιστικό κλάδο παπουτσιών
- και πολλά ακόμα παραδείγματα
Συχνές Ερωτήσεις
Αξίζουν οι Διαφημίσεις Google Ads το 2024;
Ναί, φυσικά και αξίζουν οι διαφημίσεις Google Ads το 2024 αλλά να ξέρεις ότι τα οργανικά αποτελέσματα παίρνουν πολύ περισσότερα Click από τις διαφημίσεις.
SEO vs Google Ads
Το SEO έχει πολύ μεγαλύτερο ROI από τα Google Ads, βάθος χρόνου και παίζει ρόλο στην απόδοση των διαφημίσεων που θα κάνεις. Το Google Ads (πρώην Google AdWords) από την άλλη φέρνουν πιο γρήγορα πελάτες στην επιχείρησή σου. Η καλύτερη στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσεις και τα δύο.
Ξεκίνησε στην αρχή με 70-30 budget περισσότερο στα google ads και κάθε 2 μήνες άλλαζε το budget κατά 10 περισσότερο στο SEO μέχρι το 70 να είναι το SEO. Ο λόγος είναι ότι τα αποτελέσματα του SEO θα σου μείνουν και θα χρειάζεσαι πολύ λιγότερο marketing budget σε 1 χρόνο από σήμερα.
Είναι Καλύτερες οι Facebook Ads ή οι Google Ads;
Οι Facebook ads διαφέρουν από τις Google Ads οπότε δεν μπορούμε να πούμε αν είναι καλύτερες ή χειρότερες. Τα meta ads (και στο facebook και στο instagram) αυξάνουν την απήχηση του Brand σου ενώ τα Google ads χρησιμοποιούνται περισσότερο για άμεσες πωλήσεις.